مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 18:202023-12-30اقتصادي

مرزهای مشترک آذربایجان و ایران فرصتی بی نظیر برای توسعه تجارت بین المللی


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جایگاه ارتباط بین همسایگان برای جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزهای مشترک خاکی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران فرصتی بی نظیر برای توسعه تجارت بین المللی بین دو کشور همسایه است.

- ایسنا/گیلان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جایگاه ارتباط بین همسایگان برای جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزهای مشترک خاکی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران فرصتی بی نظیر برای توسعه تجارت بین المللی بین دو کشور همسایه است.

مهرداد بذرپاش شنبه، 9 در در مراسم بهره برداری پل مرزی جدید و مشترک آستارا - آستارا وضعیت توسعه ترانزیت بین دو کشور در سال 2023 را خوب توصیف و اظهار کرد: جلسات، نشست های دیپلماتیک و تبادل هیات بین دو کشور و ایجاد زیرساخت ها در میدان عمل نشانگر توسعه حمل و نقل بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در بخش جاده ای، ریلی و ترانزیت است.

وی با بیان اینکه حدود 1.

5 میلیون تن کالا در سال 2023 در قالب واردات، صادرات و ترانزیت بین دو کشور تبادل شد که رقم بسیار خوبی است به راه اندازی پایانه جدید مرزی آستارا اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با زیرساخت های ایجاد شده باز هم به ظرفیت شبکه ترانزیتی بین دو کشور افزوده شود و مشکلی که سال ها در پایانه آستارا با آن مواجه بوده ایم، مرتفع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرزهای مشترک آذربایجان و ایران فرصتی بی نظیر برای توسعه تجارت بین المللی

مرزهای مشترک آذربایجان و ایران فرصتی بی نظیر برای توسعه تجارت بین المللی